Brug for hjælp?
-
Generelt
-
Priser
-
Integrationer
-
Samarbejde
-
Funktioner
-
-
Behøver jeg som privatperson at oprette konto?Når du bestiller en pakkelabel bliver du bedt om at oprette en konto eller logge ind på din eksisterende konto. Det er nødvendigt for at CoolRunner kan oprette og håndtere din label.
Det er også en fordel for dig at have en konto, for du kan gemme afsender- og modtageradresser, kortoplysninger mv. så du ikke skal taste det samme hver gang, du bestiller en label. Med en konto kan du også få samlet overblik over dine køb hos CoolRunner. Det koster ikke noget at oprette en konto, og du kan gøre det lige her: Opret CoolRunner konto -
Er der forsikring på pakken?Ja, alle vores private pakker er naturligvis forsikret. Forsendelse med DAO er forsikret for op til 1.000 kr. forsendelser send med Bring er forsikret op til 1.500kr. Der er mulighed for at tilkøbe yderligere forsikring
-
Hvad betyder det, at pakken sendes uden label?DAO tilbyder dette, og i praksis fungere det ved, at man får en kode (XXX-XXX-XXX), som man skriver tydeligt på sin pakke. Her efter går man ned i sin DAO Pakkeshop, hvor koden tastes. Efter man har bekræftet, at modtageren er korrekt, modtager man elektronisk sin kvittering for indlevering på SMS og/eller e-mail.
-
Hvilket nummer skal jeg skrive på pakken for, at det gælder som DAO label?Når du køber en DAO-label hos CoolRunner får du en unik pakkekode. Koden har formatet XXX-XXX-XXX, og du skal skrive den tydeligt på pakken. Det er lige som du måske kender det fra Online Brevporto hos Post Danmark. Se også DAO vejledning.
-
Hvor hurtigt skal jeg bruge en pakkelabel?Dine pakkelabels skal benyttes senest 14 dage efter køb, så du behøver ikke sende pakkerne lige med det samme. Husk dog, at ubrugte labels ikke refunderes.
-
Hvor kan jeg indlevere min pakke?På siden Indleveringssteder kan du se en oversigt over indleveringssteder. Du kan filtrere på transportør og søge indleveringssted på postnummer og eventuelt adresse. Du kan også zoome på kortet.
Kender du en butik eller kiosk som godt kunne tænke sig at blive pakkeshop, så skriv til salg@coolrunner.dk. BLIVER kontakten en ny DAO Pakkeshop, sender vi en gave som tak for hjælpen. -
Hvordan er jeres handelsbetingelser?Du finder vores handelsbetingelser lige her: CoolRunners handelsbetingelser
-
Hvordan fungerer CoolRunner?Det er ret enkelt at anvende CoolRunner. Du starter med at indtaste oplysninger om, hvor pakken skal sendes fra og til. Herefter udfylder du oplysninger om pakkens fysiske form.
I step 2 udfylder du navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse på afsender og modtager.
I step 3 vælger du transportør og leveringsform. Her vælger du fx også, hvor pakken skal afhentes af modtageren.
Når du har købt en pakkelabel, skal denne printes og sættes på pakken. Hvis du vælger at sende pakken med DAO, har du også mulighed for blot at skrive en unik pakkekode på pakken, så du kan undgå at skulle printe noget. Vi har lavet en lille guide til klargøring af pakken her: Sådan klargør du din pakke.
Nu skal pakken blot indleveres i en Pakkeshop, afhængig af hvilken leverandør du har valgt, og vi har et kort med alle indleveringsstederne, som du kan se her: Indleveringssteder
Når du har afleveret pakken, kan du følge den ved hjælp af det unikke pakkenummer. På forsiden af coolrunner.dk har du en fane "Spor en pakke". Her kan du følge forsendelser, der er købt igennem CoolRunner. Indtast pakkenummeret og tryk på den blå knap. -
Hvordan kan jeg spore min pakke?På forsiden af coolrunner.dk har du en fane "Spor en pakke". Her kan du følge forsendelser, der er købt igennem CoolRunner. Uanset dit valg af transportør kan du benytte samme søgefelt. Du skal bare indtaste dit pakkenummer og trykke på knappen "Spor pakken", så får du adgang til at se status for din pakke.
-
Hvordan klargør jeg min pakke til afsendelse?Når du har bestilt en pakkelabel hos CoolRunner, skal den fastgøres på din pakke, inden du afsender den.
1. Udskriv din pakkelabel på en printer.
2. Sæt pakkelabelen fast på din pakke - undgå at sætte tape over stregkoden.
3. Aflevér pakken på det ønskede indleveringssted.
Hvis du har valgt en DAO-label kan du også skrive den unikke pakkekode direkte og tydeligt på pakken. Koden er udformet som "XXX-XXX-XXX".
Se også Sådan klargør du din pakke.
Aflevér herefter pakken hos et indleveringssted. -
Hvordan sender man til erhverv?Vi tilbyder pt. ikke private muligheden for at sende til en erhvervsadresse. Vi arbejder på at gøre det muligt - så kig forbi igen. Erhvervskunder kan let oprette en returportal, vi kalder det CoolReturn, og på den måde tilbyde deres kunder at købe returlabels.
-
Jeg har lavet en fejl på en label. Kan jeg få den refunderet?Vi kan tilbyde at annullere din pakkelabel, samt kreditere beløbet via din valgte betalingsmetode, såfremt du ønsker dette, skal du sende os en e-mail til info@coolrunner.dk hvor du oplyser label- eller pakkenummeret.
-
Kan I garantere leveringstiderne?Det er desværre ikke muligt at stille garantier, men vi og transportørerne gør alt for, at din pakke bliver leveret hurtigst muligt.
-
Kan jeg få krediteret en label, som jeg ikke får brug for?CoolRunner kan desværre ikke kreditere en pakkelabel, selv om du ikke får den brugt. Du kan se mere i CoolRunners handelsbetingelser.
-
Kan man sende pakker over 20 kg?Desværre er det i øjeblikket ikke muligt at sende pakker, der vejer mere end 20 kg.
-
Min pakke er bortkommet/beskadigetEr dine pakke bortkommet eller beskadiget under forsendelse, så har du mulighed for at oprette en sag. Send en e-mail til info@coolrunner.dk, så tager vi os af sagen. Du bedes oplyse pakkenummer i forindelse med din henvendelse.
-
Skal jeg have CVR-nummer for at købe fragt hos CoolRunner?CoolRunner har services for både private og erhverv. Hvis du opretter dig som erhvervskunde, skal du have CVR-nummer, men du kan sagtens købe fragtlabels som privatperson.
Generelle spørgsmål
-
-
-
Har I en prisliste, man kan se?Ja - det har vi, og du finder den lige her: CoolRunner priser
-
Hvordan betaler man hos CoolRunner?Du kan betale hver enkel label med dit kreditkort, men det er også en mulighed at gemme kortoplysningerne, så du ikke skal taste oplysningerne hver gang. Dine betalingsoplysninger håndteres sikkert hos Quickpay. Hos CoolRunner kan du betale med VISA/Dankort (VISA delen benyttes), VISA, MasterCard og Maestro.
-
Kan jeg få månedsfaktura fra CoolRunner?Det vil snart blive muligt for erhvervskunder at få månedsfaktura, dog efter særlig aftale og kreditvurdering. Det vil også blive muligt at betale månedsfaktura med saldoen.
Spørgsmål om Priser
-
-
-
Hvornår får I integration til min webshop?Der arbejdes på integrationer til en lang række webshopsystemer. Send os en mail på info@coolrunner.dk med dit ønske til en integration, og bliv skrevet på vores liste, så du bliver informeret, når vi er klar med noget til netop dit shopsystem. Du kan også læse mere om integrationsmuligheder på siden for virksomheder.
-
Kan jeg integrere CoolRunner med min Magento webshop?Ja, vi har et Magentomodul til integration med CoolRunner. Kontakt os på info@coolrunner.dk for at høre nærmere om mulighederne.
-
Kan jeg integrere CoolRunner med min PrestaShop?Vi arbejder på integrationer til en lang række webshopsystemer. PrestaShop er et af disse. Send os gerne en mail på info@coolrunner.dk med dit ønske til integration, så bliver du informeret, når vi er klar med integration til PrestaShop. Du kan også læse mere om integrationsmuligheder på siden for virksomheder.
-
Kan jeg integrere CoolRunner med min Shopify webshop?Vi arbejder på integrationer til en lang række webshopsystemer. Shopify er et af disse. Send os gerne en mail på info@coolrunner.dk med dit ønske til integration, så bliver du informeret, når vi er klar med integration til Shopify. Du kan også læse mere om integrationsmuligheder på siden for virksomheder.
-
Kan jeg integrere CoolRunner med min WooCommerce webshop?Vi arbejder på integrationer til en lang række webshopsystemer. WooCommerce er et af disse. Send os gerne en mail på info@coolrunner.dk med dit ønske til integration, så bliver du informeret, når vi er klar med integration til WooCommerce. Du kan også læse mere om integrationsmuligheder på siden for virksomheder.
Spørgsmål om Integrationer
-
-
-
Hvor mange pakker skal man sende for at få specialpriser?Vi er altid interesserede i en dialog omkring din fragt, men grundet den store efterspørgsel vi oplever pt. ser vi gerne, at du sender mere end 15.000 pakker årligt.
Spørgsmål om Samarbejde
-
-
-
Hvordan kan jeg udskrive pakkelabels fra CoolRunner?Når du har købt en pakkelabel hos CoolRunner, vil du modtage en mail med din label. Den kan du printe på A4-papir på din helt almindelige printer, eller du kan printe den på en labelprinter. Labelformatet er 10 x 19 cm.
Hvis du har valgt en DAO-forsendelse, kan du gøre det meget enklere, for her er det muligt at skrive den unikke pakkekode direkte på pakken. Koden har formatet XXX-XXX-XXX, og du skal skrive den tydeligt på pakken. Det er lige som du måske kender det fra Online Brevporto hos Post Danmark. -
Kan jeg gemme min afsenderadresse?Ja, når du opretter en konto hos CoolRunner, vil din adresse blive anvendt som afsenderadresse. Du har også mulighed for at tilføje flere adresser og markere en af disse som standard afsenderadresse.
-
Kan jeg gemme modtageradresser?Ja, du kan oprette og gemme adresser i CoolRunner. Når du opretter en label, vil CoolRunner give dig mulighed for at vælge blandt de gemte adresser, som matcher postnummeret og typen erhverv eller privat. Det er derfor en fordel at oprette adresser, hvis du gentagne gange sender til samme adresse.
-
Tilbyder CoolRunner Track & Trace?Ja, på forsiden af coolrunner.dk har du en fane "Spor en pakke". Her kan du følge forsendelser, der er købt igennem CoolRunner.
Spørgsmål om Funktioner
-